Omdat wij trots zijn op de reacties van onze klanten, hebben wij er hieronder een aantal verzameld.

CC De Noordgouw

groepsfoto rome 2017

Romereis 2017 vwo 5 CC de Noordgouw Heerde, recensie (Kees Witteveen, 29 oktober 2017)

Dit jaar zijn we (voor het eerst) met onze leerlingen uit vwo 5 naar Rome geweest, de week voor de herfstvakantie. We hadden, samen met de dames van Athentic Italia, een veelzijdig programma samengesteld. We vlogen naar Rome in de vroege maandagmorgen. Op de dag zelf verkenden we de stad kort, lunchten uitgebreid en verkenden ’s middags de camping en de huisjes, gevolgd door een gezamenlijke bbq. Op tijd naar bed. De leerlingen moeten overigens om 23.00 stil zijn en daar wordt ook op toegezien (door de bewaker). Wat ons betreft prima. De dinsdag gingen we naar Tivoli, even buiten Rome. De villa’s en met name de tuinen en parken maakten indruk. De woensdag was ‘de dag van de oudheid’ met uiteraard een bezoek aan het Colosseum, het Forum Romanum en de Capitolijnse musea. Hier was het van belang genoeg informatie te geven aan de leerlingen, anders ebt de concentratie weg bij sommigen. De donderdag was ‘de Christelijke dag’ met een bezoek aan het Vaticaan, Sint Pieter en later aan het Pantheon. Op verzoek van velen ‘pakten’ we toch ook nog de Trevifontein ‘mee’, voordat de leerlingen een middag vrij kregen in de stad. Op vrijdag zijn we ’s ochtends, na het ‘uitchecken’ nog naar Villa Farnesina geweest, om later via de Engelenbrug terug te lopen naar het Vaticaan en daar de trein te nemen naar de camping. ’s Middags vlogen we mooi op tijd terug naar Amsterdam.
Al met al: top. Mooi en veelzijdig programma, vervoer steeds op tijd en ruim in orde, huisjes op de camping basic, maar wel goed en veilig, ontbijt overwegend goed (de broodjes waren wel erg hard). De begeleiding van Monique en Christa van Athentic Italia was prima (ook eenmaal ter plekke goed geholpen). Mooie culturele trip dus, voor herhaling vatbaar. Volgend jaar zijn we (wat ons betreft) zeker weer van de partij. ****

Sint Michael College

St Michael schoolreis Rome

"Het was fantastisch en de leerlingen hebben een supertijd gehad (vooral de ijsjes vonden gretig aftrek). Het enige minpuntje was de Sint Pieter. Bezoeken was onmogelijk, dus hebben we maar een wandeling gemaakt. Wellicht beter om voor volgend jaar of de Vaticaanse musea of de klim naar boven te reserveren. Op dit moment weet ik nog niet wanneer we gaan, maar de schoolleiding heeft wel binnenkort een vergadering over de planning van volgend jaar. Ik zal mailen met de informatie zodra ik meer weet. Ik wil jullie allebei ontzettend bedanken voor alle hulp en inzet. Het liep allemaal gesmeerd en wat een mooie stad zeg. Mijn school houdt deze reis er zeker in en ik wil graag weer van jullie diensten gebruik maken voor volgend jaar"

CSG Willem van Orange

"Hartelijk dank voor je berichtje. Wij hebben inderdaad vijf hele mooie dagen gehad in Rome! De leerlingen waren unaniem lovend over de week. Het weer zat natuurlijk ongelofelijk mee en de locatie was perfect, zeer gastvrije mensen, een groepje leerlingen heeft zelfs nog de ochtendmis bijgewoond... Ook als uitvalsbasis was deze accommodatie erg prettig, zeer centraal gelegen!
Verder kan ik niet anders dan zeggen dat alles perfect door jullie geregeld was. De bus, de tickets voor het vliegtuig, het Colosseum. Alles verliep werkelijk op rolletjes.
De uitwisseling met het Liceo was bijzonder geslaagd! Wat een warmte en enthousiasme! De directeur heette ons welkom, de adjunct-directeur moest erbij komen, leerlingen, docenten, allemaal even enthousiast. Een van de leerlingen heette ons zelf in het Latijn welkom... :-) Verder hadden ze voor de eerste dag een rondleiding voor ons geregeld, verzorgd door de leerlingen. Op de tweede dag gingen we met hen naar de catacomben. Ook door het Liceo prima geregeld. Daarna een lunch, verzorgd door leerlingen en ouders. Waarna wij bij de directeur ontboden werden om te proosten om de prettige samenwerking en een mooie toekomst! Dat laatste willen we zeker proberen vorm te geven. Het lijkt ons erg leuk om met het Liceo samen te blijven werken.
Gezien de prettige samenwerking met jullie, koppel ik maar gelijk de vraag eraan vast of je me ook voor volgend jaar al een offerte kunt doen." CSG Willem van Oranje

Gymnasium Novum

"We kijken terug op een fijne reis. De groep was boven alles gezellig en probleemloos. Iedereen vond het fijn. En natuurlijk was het iets minder met een paar zieken, maar meestal hoort dat er helaas ook bij. Het team is erg enthousiast over de organisatie. Ik ben zelf ook van het vooraf weten waar je aan toe bent en dat is zeker een match met jullie. Ik ben blij met het persoonlijke contact en de directe communicatie. Christa reageerde direct als er een enkele keer iets was en we hebben gekregen waar we op konden rekenen.  Zodra ik meer informatie heb over data voor volgend jaar, kom ik bij je terug. Dank voor de organisatie en tot een later moment." Gymnasium Novum

Scholengemeenschap Den Haag

""Hartelijk dank voor alles. De reis was fantastisch. Leerlingen en begeleiding hebben genoten, ook dankzij het weer. Transfers waren prima. Hotel wat je mag verwachten. Nogmaals dank en tot een volgende keer.Hartelijke groet, Ane Pieter""

Teylingen College

""Hartelijk dank voor uw mail en de goede verzorging van de reis. Het hotel is ons uitstekend bevallen: schoon, rustige wijk en vriendelijk management. De transfer was verder prima. Zo gauw als wij weten wat de datum is voor de volgende Romereis, zal ik contact met u opnemen."" Teylingen College.

St. Nicolaas Lyceum

"We kijken terug op een zeer geslaagde Romereis! Voor sommige jongens zal het bijwonen van de wedstrijd van A.S.Roma het absolute hoogtepunt zijn geweest, maar er waren vele hoogtepunten. Zo liepen we dinsdagmorgen vroeg zonder rij het St. Pietersplein op en de beklimmingen van zowel de St. Pieter als het Victor Emanuel Monument en het uitzicht daarna waren geweldig. We waren ook tevreden over het hostel waar we allervriendelijkst werden ontvangen. Dankjewel voor jullie hulp bij de organisatie van onze reis. Tot volgend jaar, met groet,"